Subject: Teabenõue seoses riigihankega nr 291278 ja haldusasjaga nr 3-25-1941 (Are möödasõidu teelõigu ehitus)
From: Märt Mürk | EMERALD <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Raiko Lipstok / Eversheds Sutherland" <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Jul 2025 18:01:30 +0300

Tere

Kirjutan TREF Nord AS-i (edaspidi klient) esindajana seoses riigihankega
nr 291278 ning haldusasjaga nr 3-25-1941. TRAM tegi 19.06.2025 riigihankes
nr 291278 otsuse, millega lükkas kõik pakkumused tagasi ning tunnistas
riigihanke nr 291278 hankemenetluse kehtetuks. Samaaegselt on käimas
kohtumenetlus haldusasjas nr 3-25-1941, mille aluseks on samuti
riigihankes nr 291278 tehtud TRAM-i otsused.

Seoses asjaoluga, et TRAM on riigihanke nr 291278 hankemenetluse kehtetuks
tunnistanud, on tõusetunud küsimus haldusasja nr 3-25-1941 jätkamise
otstarbekusest. Kohus on andnud pooltele tähtajaks kuni 10.07, et esitada
selles osas oma seisukoht. Kohtule vastamisel omab tähtsust see, kas mõni
isik on vaidlustanud TRAM-i 19.06.2025 otsused, millega kõik pakkumused
tagasi lükati ja riigihanke menetlus lõpetati, või mitte.

Avaliku teabe seaduse § 5 lg 1 p-i 1 kohaselt on teabevaldajaks mh
riigiasutus. AvTS § 9 lg 1 sätestab, et teabevaldaja on kohustatud
võimaldama juurdepääsu tema valduses olevale teabele seaduses sätestatud
korras. Palun väljastada kõik kaebused, vaided jms dokumendid, mida mõni
pakkuja või kolmas isik on esitanud seoses Transpordiameti 19.06.2025
otsustega riigihankes nr 291278. Kui nende otsustega seonduvalt ei ole
esitatud kaebuseid, vaided ega muid dokumente, siis palun seda asjaolu
kinnitada. Need andmed on kliendile vajalikud, et esitada haldusasjas nr
3-25-1941 kohtunõudele ammendav vastus selle haldusasja jätkamise
otstarbekuse osas. Arvestades kohtu poolt haldusasjas nr 3-25-1941
määratud tähtaega (10.07), palun vastus edastada võimalusel hiljemalt
07.07.2025.

Klient on siinse teabenõude esitamisel lähtunud RHS § 189 lg-s 1 toodud
tähtajast ning sellest tulenevast eeldusest, et TRAM-i 19.06.2025 otsuste
vaidlustamise tähtaeg on möödunud ja uusi kaebusi ega vaideid enam ei
lisandu. Samas on TRAM-i 19.06.2025 otsuse nr 1.3 2/25/004 viimases lõigus
toodud, et „Käskkirja peale on õigus esitada vaidlustus riigihangete
vaidlustuskomisjonile riigihangete seaduses sätestatud korras kümne
tööpäeva jooksul /…/“ [allajoonimine lisatud]. RHS § 189 ei näe ette
10-tööpäevast vaidlustamistähtaega. Palun täpsustada, millisel õiguslikul
alusel on eelviidatud otsuses märgitud vaidlustamistähtajaks 10 tööpäeva.

Lugupidamisega